Tavuklarda Boyun Dönmesi

Tavuklarda boyun dönmesi çoğu zaman karşılaştığımız ve canımızı sıkan bir konudur. Bu konuda bugün acizane bir şeyler yazmak istiyorum.

Tavuklarınızda boyun dönmesi varsa, öncelikli iki şeyden şüphe etmek gerekir.
  • Newcastle  Disease
  • Vitamin Eklikliği (Genellikle E ve Selenyum Eksikliği)
Bu durumda olan hayvan öncelikle ayrılmalıdır. Çünkü Newcastle şüphesi olan bir hayvanın kümes içerisinde tutulmaması gerekir. Newcastle nin maalesef hastalık olmadan önce aşılamadan başka koruma yöntemi yoktur ve tedavisi mevcut değildir. Çok bulaşıcı bir hastalık olduğundan kümesten ayrılması en doğru olanıdır. Zaten kısa sürede ölüm gerçekleşecektir. Üzgünüm.

Newcastle  Disease (ND) olan bir Tavuk

Ancak Newcastle  Disease ile çok karışabilen bir durumda vardır ki, Bu Vitamin eksikliğidir ve tedavi 2-3 gün içerisinde basitçe halledilebilir. Bu yüzden ayırdığınız hayvanda tedavi uygulamakta fayda var. Birçok kez şahsen iyi sonuç aldığım ve tavsiye ettiğim kişilerinde çabuk sonuç verdiği bir yöntem. Ve eğer Vitamin eklikliği kaynaklı bir durumsa hayvanınız 3 gün içerisinde düzelecektir.
Tedavisinde Sonuç Alınmış Bir tavuk

Eğer Dışarıda Güneşli ve sıcak bir hava varsa bundan faydalanın ve hayvanınızı güneşe çıkarın. Neo Terramycin gibi geniş semptomu olan (Solunum, Sindirim ve Yumuşak doku hastalıkları) bir ilaç temin edin. Tabi  Neo Terramycin bulabilirseniz çok daha iyi olur. Ben hep bu ilaçla sonuç aldım. Ve yanına ilaveten içerisinde E  ve Selenyum olan ve haricin B1, B2, B6, B12 kısaca B vitamin gruplarını da bulunduran bir vitamin ile sonuç alacaksınızdır.

Kısaca özetlemek gerekirse, Boyun rahatsızlığı olan bir hayvanı ayırdıktan sonra Neo Terramycin+Vitamin uygulaması gerekmektedir. Zaten Tedaviye başladığınızdan kısa bir süre sonra ölüm gerçekleşirse Newcastle dır ve yapılacak bir şey kalmamıştır. Ancak Tedaviye başladıktan 3 gün sonra boyun dönmesi düzeldiyse bu vitamin eksikliği kaynaklı olmuştur.

Kendim İyileştirdiğim Hayvanlardan Biri






6 yorum:

  1. Önerimizi dikkate alarak tedaviye basladim sonucunda paylaşılan buradan .

    YanıtlaSil
  2. Boynu donmus tavuk eti yenirmi

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı akşamlar benim civcivimde böyle birleyler var galiba kafasını sürekli sanki insanın tutulur da arkaya doğru atar ya öyle yapıyor bumdam şüpheleniyorum ama civciv daha 13 günlük ve diğerlerinde bir sıkıntı yok bir de bunla aynı anacın yumurtasından çıkan bir civciv daha var biraz o da durgun yeldif ilaç yaptım yarın da gentamisin ilaç vuracağım okur mu

    YanıtlaSil
  4. Benim tavuğum da böyle oldu koşarken düşüyor boynu çok kötü ne yapabilirim

    YanıtlaSil